Voorbereidingen! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Kim Heuvel - WaarBenJij.nu Voorbereidingen! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Kim Heuvel - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 Augustus 2014 | Nederland, Nederland

Bon Dia!

Mijn eerste reisverslag, pff best spannend. Nu wordt het allemaal wel heel echt...
Maargoed voordat het hele avontuur over precies 19 dagen van start gaat is er al heel veel aan vooraf gegaan..

Het verhaal begon met een grapje dat Rianne en ik helemaaal klaar waren met afstuderen en eigenlijk ook met school. Natuurlijk ga je dan dromen over zon, zee strand, en blauwe lucht. We wilden graag ontzettend ver weg, zodat wij geen last hadden van deadlines, strakke tijdsplanningen en een heleboel stress. Kortom een plek waar wij helemaal ''zen'' worden. Het grapje is uitgelopen tot een serieus verhaal en vanaf dat moment zijn er veel voorbereidingen gedaan. Wij besloten om onze minor te gaan doen in Curaçao. Maar dit is makkelijk gezegd. Om echt te kunnen gaan moest er een hoop worden geregeld.

Als eerste heb ik de cultuurbijeenkomsten op school moeten volgen. Hierin heb ik me verdiept in de cultuur van Curaçao. Ook heb ik de cursus Papiaments gevolgd waarin ik de taal heb geleerd. Althans de basis. Verder heb ik ook nog bijeenkomsten gehad van de minor zelf. Deze bijeenkomsten heb ik allemaal gevolgd in de avonduren tussen het afstuderen door, wat niet altijd even prettig was.
Maar dit is nog niet alles, want natuurlijk moesten er ook papier zaken geregeld worden. Zaken zoals, ov kaart, studiefinanciering, paspoort, bankpas, creditcard, verblijfsvergunning, stageovereenkomst en tot slot een appartement om in te kunnen verblijven en een auto.

Alles bij elkaar verliepen deze voorbereidingen allemaal op rolletjes... niet dus.. en zijn er toch al de nodige uren in gaan zitten. Maargoed klagen daar doen we niet aan want ik heb er tenslotte zelf voor gekozen.

Het hele avontuur is echt een droom die uitkomt voor mij. Ik roep al jaren dat ik ontzettend graag naar het buitenland wil om eens te ervaren hoe het leven is in een andere cultuur. Verder ben ik ook erg benieuwd hoe mijn ''beroep'' binnen een andere cultuur wordt vorm gegeven. Ik kijk dan ook erg uit naar de periode in Curaçao.

Goed nu heb ik weer genoeg onzin verteld. Wil je mij volgen tijdens mijn reis in Curaçao dan kun je je email adres doorgeven zodat de reisverslagen naar je toe worden gestuurd, of je kunt mij volgen via facebook want daar komen ze ook op te staan.

Voor nu.. AYO!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Leuk dat je een kijkje neemt op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverslagen & foto's bekijken van mijn avontuur in Curaçao!

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 3552

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 22 December 2014

Curacao!

Landen bezocht: