Impression of living on an Island! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kim Heuvel - WaarBenJij.nu Impression of living on an Island! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kim Heuvel - WaarBenJij.nu

Impression of living on an Island!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi!

Half 9 in de ochtend, terwijl de rest nog slaapt hier, snel even achter de computer gedoken want volgens mij heb ik al lang niks meer van mij laten weten.., dus bij deze!

Maandagochtend was de eerste dag dat ik naar stage ging. Ik wist niet wat ik moest verwachten, dus ik heb het allemaal op me af laten komen. Ik heb kennis gemaakt met de begeleider die ons aan het hele gebouw ging voorstellen. Ik voelde me meteen op mijn gemak en wist ook wie ik nog meer tegen ging komen in het gebouw. De begeleider zelf heeft het heel druk want hij is maatschappelijk werker van 15 scholen! Echt niet normaal, hij rent de hele dag.
De week is voorbij gevlogen en ik zal tot nu toe even een korte schets geven wat ik eigenlijk aan het doen ben op stage.
Het project is vanuit DOS. Dit is een organisatie die vanuit de overheid werkt. Het project zelf heet skol salu (gezonde school). Hierbij zijn 15 scholen aangesloten en daarnaast hebben wij ook nog een paar ZMLK scholen. In totaal dus 21 scholen. Ik ga samen met nog 5 andere studenten een onderzoek doen naar ouderbetrokkenheid. Dus hoe kunnen wij de ouderbetrokkenheid vergroten/versterken? Tot nu toe hebben wij een enquete opgesteld en gaan wij alle 21 scholen langs om de met directeurs te praten, om hun mening/visie over ouderbetrokkenheid te achterhalen. Hier gaan wij aankomende week aan beginnen. Dat tot zo ver voor nu.

Daarnaast heb ik natuurlijk ook vrije tijd, want ik loop 4 dagen stage van 8 tot 2 uur. Vorig weekend was feest DJ ruud op het eiland. wij zijn daar heen gegaan, maar wat een hengstenbal was dat.. sing Hallelujaaa. Allemaal hollanders, die niet dansen en alleen maar van die egotrippers met als doel: Kijk mij even stoer zijn. Nou echt in een woord WALGELIJK! Dan stoot je per ongeluk iemand aan en dan is het meteen een vuile blik van hier tot sint juttemus, nou echt belachelijk. Goed, volgende keer hopen op een feestje met iets meer local people :).

Naast het uitgaan zijn wij ook op het strand geweest. Het water is hier echt heel helder en je kunt je voeten zien als je in het water staat. Niet alleen je voeten, want je ziet dan natuurlijk ook vissen etc. Als ik op het strandbedje lig, starend naar de blauwe lucht en de palmbomen dan word ik echt helemaal zen.. kortom precies waar ik echt even behoefte aan had. Hoofd leeg maken en even mijn gedachten laten gaan..

Wat ik nog even wil delen met jullie is het verkeer hier in Curacao. Hier kun je niet fietsen en wandelen, dat is echt een NO GO! Iedereen gaat hier met de auto. Goed je start de auto en je zit op de weg met op de achtergrond paradise fm aan haha!. Ze hebben hier ook het foute uur, dus dat is wel lachen. Verder zijn hier eigenlijk geen regels en borden. Het is heel simpel: de grootste weg gaat voor! Hier zijn er nauwelijks verkeersborden, maar je komt wel ogen tekort. Auto's en vrachtwagens halen je rechts in, of links, of ze gaan zigzaggend. Mensen worden ook achterin de bak van een busje, zittend in de open lucht, vervoerd. Snelheidsborden? Nee dat kennen ze hier niet. Je rijdt gewoon en je moet zelf inschatten hoe hard je ergens mag, of zoiets. Verder is er een levensgevaarlijk kruispunt hier. Het lijkt op het steve bico in nijmegen, alleen hier staan geen haaientanden o.i.d. en de verkeerslichten, ja die staan uit. Maargoed het lijkt allemaal een beetje alsof het niet zo nauw komt, maar dat komt het wel hier! Als je niet door rijdt, of je twijfelt dan beginnen mensen te toeteren, te roepen enja, op de weg is het niet manana, manana, want mensen hebben haast!

Nouja, ik weet zo niet wat ik nog meer zal vertellen. Ik drijf van mijn stoel af geloof ik dus ik ga maar snel even buiten ontbijten denk ik.

Ohja, foto's.. ja dat duurt denk ik nog wel even, maar alles op zijn tijd!
Het tijdverschil is echt killing! Als ik opsta dan is bij jullie de dag alweer half voorbij, en als ik terug kom van stage dan slapen jullie al. Dus ik doe mijn best om mensen niet teleur te stellen en om snel te reageren op een bericht!

Nou, Adioss!!

  • 20 September 2014 - 18:02

    Jos:

    Heeey kim!! Mooi verhaal op de vroege morgen :) geniet ervan in Curaçao!!

  • 20 September 2014 - 18:14

    Anita Selten:

    Hallo Kim.

    Bedankt voor weer een mooi verslag.Leuk om iedere keer weer te lezen hoe het met jou gaat.Zo blijven wij ook een beetje op de hoogte.
    Genieten maar en succes met alles.

    Groeten ,Anita Jan Bart en Rian.

  • 20 September 2014 - 18:45

    Mam:

    He Dushi, gezellig die verhaaltjes, lijkt het toch of wij er een beetje bijzijn! (Jammer alleen dat we niet zo bruin worden, maar je kan niet alles hebben!)

  • 20 September 2014 - 20:03

    Sjan:

    Hoi Kim, doe je wel voorzichtig daar, dit klinkt wel gevaarlijk, en zo te horen is het daar verder wel een paradijs, wil je straks nog wel naar Nederland?

  • 22 September 2014 - 20:49

    Pap:

    Nou Kim, weer `n prachtg stuk geschreven.Ik zie t zo allemaal voor me!!
    De blauwe lucht en de palmbomen de zee etc.....
    Ik hoop dat e.e.a je mee zal vallen (stage) en dat je nog veel plezier mag beleven op dit prachtig mooie eiland in the "sun".

    groetjes van Pap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Leuk dat je een kijkje neemt op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverslagen & foto's bekijken van mijn avontuur in Curaçao!

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 3555

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 22 December 2014

Curacao!

Landen bezocht: